Az elektromos autózás lendületet vesz
Az elektromos autózás nagyobb lendületet vesz.
Az elektromos autózás nagy számban produkál mostanában új híreket.
A Volkswagen a dízelbotrány miatt jelentős hírnévromlást szenvedett el. Valószínűleg ez is hajtja őket, hogy most a környezetvédő és tiszta közlekedés mellé tegyék voksukat. Remélik, így minél hamarabb elfelejtik az emberek a korábbi hibáikat. A hivatalosan kommunikált céljuk, hogy évente 3 millió elektromos autót értékesítsenek évente. 2025-re pedig az összes modelljüket elektromos változatban is szeretnének kínálni a vevőiknek.
A dízelbotrány miatt lemondott vezető helyére került Matthias Müller ugyanis az elektromos autózásban látja a jövőt. Emiatt a cég már több mint 30 milliárd eurót fektetett az elektromos autózásba. Az első céljuk most még Európa és Kína, de valószínűleg azonnal tovább lépnek a többi piac irányába is.
A Tesla az első piaci sikerei után azonnal akkumulátorgyártásba kezdett, (ezért épült a Gigafactory,) ezt a Volkswagen nem tervezi, helyette az LG Chem, Samsung és Contemporary Amperex Technology Co Ltd cégektől veszi az akkumulátorokat és a technológiát.
A fejlesztésekből természetesen mások sem maradhatnak ki, így a PSA konszern (Peugeot, Citroën, Opel, Faurecia, Vauxhall Motors, Dongfeng) is bejelentett komolyabb célokat. A jelenlegi kínálatukat szeretnének negyven modellre bővíteni, melyek most még részben különböző hibrid modelleket tartalmazna, náluk 2025 a határidő arra, hogy minden modellből legyen elektromos változat.
A dízelekkel szemben az egész világon van jelenleg egy nagyon erős ellenérzés, Németországban már városokból való teljes kitiltásuk is felmerült. A PSA korábban lapértesülések szerint akár teljesen szakíthat is emiatt a dízelekkel, pedig eladásaik majdnem felét most még a dízelek adják.
Németország is beáll az elektromos autózás mögé
Eközben Németország újabb támogatás ötletét vetette fel az elektromos teherszállítás elősegítésére. Andreas Scheuer, a német közlekedési miniszter javasolta az elektromos autók útdíj mentesítését 2019 elejétől.
Bár jelenleg kevés az elektromos teherautó modell, Németországban már így is 12.000 olyan teherautó közlekedik, mely ezt az előzetesen 5000 euróra becsült éves kedvezményt ki tudná használni. A kedvezmény jövőre még jelentősebb lesz, mert majdnem háromszorosára növelik a teherautóknak fizetésköteles utak számát. Így már olyan mértékű lesz ez a támogatás, hogy jövőre hatalmas növekedés várható a németországi elektromos teherautók elterjedésében.