↓
 
Solarside Kft - Napelem rendszer telepítés
Napelem vagy villanyszámla?
Legyen Önnek is 0 Ft az energiaszámlája!
Ajánlatkérés:Tanyafejlesztés
Jedlik programÖnerős
  • Főoldal
  • Szolgáltatásaink
    • Napelem árajánlatkérő
    • Céges pályázat adatbekérő
    • Napelem pályázat
      • Lakossági Energetikai Pályázat
      • Pályázat közép-magyarországi cégek számára
      • Pest megyén kívüli céges energetikai pályázat
    • Ügyintézés folyamata
  • Termékeink
    • Napelem
      • A napelem rendszer működése
      • Műszaki szemmel
    • Napkollektor
  • Referencia
    • Lakossági referencia
    • Céges referencia
    • Önkormányzati referencia
  • Tudta-e
    • Hírek
    • GY.I.K.
    • 10+1 hiba
    • Napelemes szótár
    • Megújuló energia
    • Napenergia
  • Kapcsolat
    • Bemutatkozás

Bejegyzés navigáció

← Régebbi bejegyzések
Újabb bejegyzések →

2018 napelem gyártó rangsor

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2019.01.26. by SolarSide Kft2020.10.10.

2018 napelem gyártó rangsor

2018 napelem gyártó rangsorMegérkezett a friss, 2018-as napelem gyártó rangsor. Ezen a listán található gyártók értékesítik a világ napelem panel mennyiségének több, mint két-harmadát.

A gyártók és az iparág méreteinek jelzésére érdekes lehet ez a két adat:

  • Az általuk csak 2018-ban értékesített 66GW teljesítmény a paksi atomerőmű csúcsteljesítményének 33-szorosa.
  • A listán első helyen szereplő Jinko Solar egyedül 11 GW, azaz „5 és fél paksnyi” teljesítményű napelemet értékesített egy éven belül.

A listán nagy meglepetés most sem született, hiszen az első kilenc cég kínai gyártású. A múlt évi rangsor alapján apróbb változások -kisebb sorrendbeli cserék- vannak csak.

HelyezésCégnévOrszág
1Jinko SolarKína
2JA SolarKína
3Trina SolarKína
4LONGi SolarKína
5Canadian SolarKína
6Hanwha Q-CellsKína/Korea
7Risen EnergyKína
8GCL-SIKína
9TalesunKína
10First SolarUSA

Kisebb meglepetésként az utolsó helyre azért sikerült feljönni egy amerikai cégnek. Ez a helyezés azért lehet jelzés értékű, mert Donald Trump a szén és egyéb fosszilis források támogatását erőlteti és nem a megújulókat. Vele szemben állnak viszont az egyes államok, városok és cégek vezetői, akik viszont egyre többen a megújulókat preferálják. Ráadásul ennek már nem csak környezetvédelmi, de gazdaságossági oka is van. Ma már jobban megéri megújulókkal pl. napelem erőművekkel termelni az áramot. Ráadásul a Tesla akkumulátorai már egyre több helyen egyenlítik ki a megújulók szakaszos termeléséből származó hullámzásokat. (Pl. Kalifornia, Ausztrália)

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Érdekesség | Címkék Gyártás, Kína

Costa Rica megújuló energia alapú

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2019.01.07. by SolarSide Kft2020.10.10.

Costa Rica negyedik éve megújuló energia alapú

Costa Rica megújuló energia alapúAz állami energetikai testület csütörtöki nyilatkozata szerint Costa Rica már negyedik éve az energiaigényének 98 százalékát megújuló energia forrásokból fedezi. Az energiaellátásuk annyira megújuló energia alapú, hogy a fosszilis erőmű már csak biztonsági tartalék szerepet tölt be.

2018-ban a közép-amerikai ország villamos energiájának mindössze 1,44 százaléka származott a fosszilis alapú erőművekből, a Costa Rica-i Elektromos Intézet (ICE) nyilatkozata szerint. Az ICE meghatalmazott igazgatója, Luis Pacheco szerint Costa Rica villamos energia termelési rendszere „példa ennek a régiónak és a világnak”.

A folyók vizének az energiája a fő energiaforrás, amely az ország igényeinek 73,87%-át teszi ki. Ezt követi a szél (15,6%) és a vulkánok geotermikus energiája (8,38%).

Costa Rica, ez a kb. 5 milliós, fél Magyarországnyi ország 2018-ban 300 napon át el tudta kerülni a fosszilis alapú erőművek használatát, az utolsó nap amikor működtek, az május 17 volt.

Az ICE nyilatkozata szerint októberben érte el a legmagasabb értéket a megtermelt megújuló energia mennyisége, mintegy 976,78 GWh-t volt.

Magyarország adottságai eltérnek ugyan Costa Rica helyi adottságaitól, de csak arányaiban. Hazánk napenergia terén a régió kiemelkedő adottságokkal rendelkező területe. Lényegesen több energia érkezik, mint amennyit az ország felhasznál. Csak éppen minimálisan használjuk jelenleg ezt az energiaforrást.

Ha pedig mellé tennénk a szélenergiát és a Magyarországon jelentős biomassza és geotermia lehetőségeinket, akár mi is önellátónk lehetnénk megújuló energia adottságainkkal.

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Érdekesség | Címkék Megújuló energia

2019 – Boldog Új Évet Kívánunk!

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2019.01.01. by SolarSide Kft2022.03.12.

BÚÉK 2019!

BÚÉK 2019

Minden kedves érdeklődőnknek, ügyfelünknek és partnerünknek Nyugodt, Békés, Boldog Új Évet Kívánunk!

SolarSide Kft.

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Vélemény | Címkék BÚÉK

Karácsony 2018

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2018.12.23. by SolarSide Kft2022.03.12.

Solar karácsony 2018Minden kedves érdeklődőnknek és ügyfelünknek Békés, Boldog Karácsonyi Ünnepeket kívánunk!

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Vélemény | Címkék Karácsony

Legyen 5% a napelem áfa!

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2018.12.16. by SolarSide Kft2021.09.30.

Greenpeace: Legyen 5% a napelem áfa!

Greenpeace: 5% napelem áfaA Greenpeace kidolgozott a Magyar kormány számára egy energetikai javaslatcsomagot, melynek része az 5% napelem áfa. A javaslat kiinduló pontja a Párizsi megállapodás, (ezt Magyarország Európában elsőként ratifikálta,) mely szerint a cél az évszázad közepére a teljes dekarbonizáció.

Az Éghajlat-változási Kormányközi Testület friss jelentése szerint viszont a kibocsájtás csökkentést a korábbi terveknél nagyobb mértékben kell végrehajtanunk. Véleményük szerint 2040-re az Uniónak teljesen fel kellene számolni a szén felhasználását.

A növekvő arányú megújuló energiára való átállás viszont nem megterhelő, hanem Burgenland példája szerint a foglalkoztatásra, az energiafüggetlenségre és a GDP-re egyaránt kedvező hatású.

A Greenpeace javaslat pontjai:

  • Magyarország célja 2030-ra legyen minimum 35%-os megújuló energia felhasználás.
  • Minimum 55%-os széndioxid kibocsátás csökkentés 2030-ig. 0 kibocsájtás 2050-ig.
  • A magyarországi szénszektornak juttatott állami támogatások leépítése, legkésőbb 2030 után pedig ne működhessenek Magyarországon lignit- és szénerőművek.
  • A lakosság és közösségek aktív energiatermelővé válásának (pl. háztartási méretű napelem rendszerek) támogatása. Költségarányos díjtételek megszabása, ingyenes tájékoztatás és egyablakos ügyintézés.
  • Csökkentsék a napelem áfa mértékét 27%-ról 5%-ra.
  • Csökkentsék a napelemeket sújtó, magas környezetvédelmi termékdíj mértékét legalább az uniós szintre, és vonják vissza a háztartási erőművekre vonatkozó elosztói teljesítménydíjat.
  • Kedvezményes hitelekkel támogassák a lakosság energia korszerűsítési beruházásait.
  • Töröljék el a szélenergia hasznosítását korlátozó intézkedéseket. (A szélenergia betiltása évente 25 milliárd forint veszteséget okoz az országnak.)
  • Magyarország támogassa a 2030-ra kötelező érvényű minimum 30%-os energiamegtakarítási célt az EU-ban.
  • A kormány dolgozzon ki programot és intézkedési tervet a hazai épületállomány komplex energetikai korszerűsítésére és támogatási rendszerére.
  • A biomassza felhasználásában szigorú fenntarthatósági kritériumokat kell bevezetni, elsősorban a tűzifára vonatkozóan.
  • A kormány állítsa le a gazdaságtalan, veszélyes és nagy tehetetlenségű atomerőmű bővítését, és dolgozzon ki stratégiát a nukleáris energia fokozatos kivezetésére.

Részletes javaslatok és indoklás:

Hazánk adottságai nagyon jók a megújuló energia termeléshez és a mihamarabbi cselekvés gazdaságilag is kedvezőbb.

Legyen széles körű szakmai vita és szükséges a társadalom bevonása a Nemzeti Energia- és Klímaterv készítésébe.

A lehető legtöbb megújulós technológiát alkalmazó, decentralizált és rugalmas villamosenergia-rendszer kialakítására van szükség.

A napenergiát sújtó díjak és adók felülvizsgálata:

2015 óta minden napelem után 114 forint/kg környezetvédelmi termékdíjat (elhíresült nevén napelem adót) kellett fizetni. A termékdíj a nyugat-európai átlag hatszorosa volt és 2018. január elsejétől 57 Ft/kg-ra csökkentették. Ez még mindig jelentősen (mintegy háromszorosan) meghaladja az uniós átlagot.

A napelem rendszereket 27 százalékos áfa terheli. Ez a magas napelem áfa erősen hátráltatja a napelemek terjedését.

2017 március végétől újabb díj került bevezetésre (hálózati teljesítménydíj), mely jelenleg 0 Ft, de nem tudni mikor milyen mértékben tervezik emelni és ez elbizonytalanítja a piacot.

Ezeket a szabályozásokat felül kell vizsgálni, a terheket csökkenteni kell. A lakosság hozzáférését kedvezményes hitelekkel és egyszerűsített ügyintézéssel kell ösztönözni.

Szélenergia

Magyarországon az új szélerőművek telepítése adminisztratív intézkedések miatt lehetetlen. (Gyakorlatilag betiltották a szélenergiát.) Ugyan Magyarország Megújuló Energia Hasznosítási Cselekvési Terve előirányoz 420 MW új szélenergia beruházást, de ez így nem valósulhat meg.

Energiahatékonyság

A lakosság energiahatékonysági, korszerűsítési beruházásainak támogatása kiemelten fontos feladat. A magyarországi épületek komplex felújításával 40%-os energiamegtakarítást lehetne elérni és így csökkenteni a lakosság energiaszámláját.

Ehhez javasoljuk a támogatások hatékonyságának növelése érdekében az adóterhek csökkentését (pl. áfa- és járulékcsökkentés, adó-visszatérítés).

A következmények:

  • 400 000 új munkahely jönne létre
  • Hazánk GDP-je 0,4%-kal nőne
  • Számottevőbben csökkenne az EU végső energia felhasználása
    12%-kal csökkenne az EU földgáz importja 2030-ra (70 milliárd euró megtakarítást jelentene.)

A szén kivezetése

Ma Magyarországon a szénszektor továbbra is jelentős állami támogatásban részesül. (A megújuló energia támogatási rendszer egyik legnagyobb kedvezményezettje az elavult, lignitet égető Mátrai Erőmű.) Klíma- és egészségvédelmi okokból legkésőbb 2030-ig le kell állítani Magyarországon a lignit- és szénerőműveket.

Biomassza

Jelenleg Magyarországon a „megújuló energia” teljesítmény 80%-a biomassza. Az ebben felhasznált tűzifa 60%-a illegális forrásból származik. A szilárd tüzelés számottevő része pedig hulladék. Ezt szabályozni kell!

Atomenergia

Az atomenergia veszélyes és klímavédelmi szempontból elfogadhatatlanul lassú. (Paks 2-ről az első döntés 2007-ben született, az üzembe helyezésig akár 25 is eltelik.) A Candole Partners tanulmánya szerint Paks 2 üzemeltetése évente 180-285 milliárd Ft veszteséget hoz, amelyet adókon vagy a villanyszámlán keresztül a magyar állampolgároknak kell megfizetniük. A megújulók, az energiahatékonyság gyorsabban és olcsóbban csökkentik a kibocsátásokat.

Forrás: Greenpeace

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Vélemény | Címkék Áfa, Greenpeace

Élesedik a második napelem adó

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2018.11.26. by SolarSide Kft2020.09.21.

Mi az, hogy második napelem adó?

Második napelem adóSokan még azt sem tudják, hogy egyáltalán van a napelemeken adó. Erre most itt a második napelem adó?

Igen bár tulajdonképpen van is és nincs is.

Az első

Az első „napelem adó” néven elhíresült intézkedés a termékdíj kiterjesztés volt. A hivatalos nyilatkozatok azzal indokolták a kiemelt mértékű termékdíj bevezetését, hogy a napelem kiemelten környezetszennyező. A szakma és a szakemberek ellenkezése, a gyártók nyilatkozatai végül elérték, hogy az extrém magas díjat felére csökkentették.

A második

Ekkor jött a második napelem adó, melynek hivatalos neve „elosztói teljesítménydíj”.

A háztartási méretű napelemes rendszerek túlnyomó része az elektromos hálózatba tölti vissza a megtermelt energiát. Jelenleg ezek a rendszerek ingyen használják a hálózatot. Ennek az ingyenes használatnak lesz vége Kaderják Péter, az energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkár szerint.

Ez még érthető is lenne, de az indoklás már kevésbé.

Kaderják Péter szerint a napelem rendszerek költségcsökkenése miatt támogatáscsökkentést kell végrehajtani. Csakhogy ezzel a kijelentéssel több probléma is van. A lakossági napelem telepítéseknél nincs támogatás. Nem alacsony szintű, hanem nincs.

Korábban erre a célra lehetett használni a lakáskassza (támogatással növelt) megtakarítását, de ezt a piacot az állam kivégezte.

Ami még elérhető a lakosság számára, az az MFB 0%-os energetikai hitele. Ez viszont nem támogatás, csak hitel. 0,9%-os MNB alapkamat mellett a 0% nem számít valós támogatásnak. (Ennél a megtakarításnál több elmegy energetikai felmérésre, pályázatírói díjra, értékbecslésre és egyéb kiegészítő költségekre.)

Kaderják Péter szerint a korábbi támogatási rendszer, a KÁT (kötelező átvételi tarifa) túlzott finanszírozást adott. Ez a támogatás viszont kizárólag nagy méretű napelem erőművekre vonatkozik, tehát ezt „leverni” a lakossági napelemeken elég érthetetlen.

Az „elosztói teljesítménydíj”-at 2017 márciusában vezették be, de akkor még 0 Ft volt az adó mértéke. Mivel ez a támogatás túlzásnak bizonyult, így ezt Kaderják szerint meg kell szüntetni.

A következmény

Mi lesz az eredmény? A napelemekkel szemben álló egyéb energiatermelés és felhasználás kerül jobban előtérbe. Használjunk tehát elektromos fűtés helyett ismét fa (vagy szemét) tüzelést, esetleg terjedjen tovább az orosz függőség a földgázzal?

A hivatalos válasz: A naperőművi kapacitások kiépítése illeszkedik a következő évek energia- és klímapolitikáját meghatározó kormányzati stratégiához. Az energia biztosításában kulcsszerep juthat a napenergiának, hiszen környezetbarát, biztosítja a fogyasztók energiafüggetlenségét és a rezsiköltségek fenntarthatóságát, a szénhidrogén-szükséglet mérséklésével pedig az ellátásbiztonságot erősíti.

Ki érti ezt?

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Napelem Információk | Címkék Magyarország, Napelem adó

A Fundamenta vége?

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2018.10.18. by SolarSide Kft2020.10.11.

A Fundamenta vége?

FundamentaMint már szinte mindenki hallotta, a kormány 36 óra alatt gyakorlatilag beszántotta a lakástakarékokat. Azzal, hogy megszüntették az állami támogatást, gyakorlatilag az értelme szűnik meg ennek a rendszernek. A Fundamenta mellett így az OTP, Erste, Aegon is kapott egy mélyütést.

Mit keres ez a hír egy napelemekkel foglalkozó cég oldalán? Sajnos a bankok mellett a kis cégek is érzik ennek a változásnak a következményeit. Az így összegyűjtött és felhalmozott pénzt ugyanis nem csak lakásvásárlásra, bővítésre és ablakcserére költötték az emberek, hanem napelem vásárlásra is. Ez a kis cégek feladata volt, melynek az adók révén -nem mellékesen- az állam is jelentős haszonélvezője volt.

Erre nagyon nagy szükség volt eddig is, hiszen az ország lakás és házállománya nagyon rossz állapotban van. A rossz állapot nem csak a fizikai állapotot, de az energetikai pazarlást is jelentette.

Ezek a több évtizeddel ezelőtti technológiával épített épületek a mai energetikai követelményeknek semmiben sem felelnek meg. A benne lakók folyamatosan „pazarolják” a pénzt a fűtésre és hűtésre. A felújítás így nem csak abban segített a lakóknak, hogy kellemesebb környezetben élhessenek, de a korábban eltékozolt pénzüket folyamatosan megtakaríthatták. Vagyis az eddig létező állami segítség egy életre szóló életminőség javítást indíthatott el.

No ez szűnt meg ezzel a törvénymódosítással.

Annak fényében, hogy Magyarországon nincs lakossági energetikai pályázat, még fájdalmasabb ez a lépés.

A lakosság részéről jelentkező igény viszont fennmarad, emiatt már elindult az ötletelés, hogy mi legyen helyette. Felmerült már a CSOK kiterjesztése is, de annyira sok kiegészítő feltétel van, mely jelentősen beszűkíti az igénylők körét.

Az egyetlen megmaradó lehetőség az MFB 0%-os fejlesztési hitel, ami viszont „hitel”. Emiatt már eleve sok ember nem kéri, hiszen a legutóbbi nagy válságban sokan megégették magukat, sokan pedig enélkül is félnek tőle.

Ezzel tehát egy olyan lehetőség szűnt meg, mely segített volna kicsit javítani az ország energetikai állapotán. Hiszen ma már Észak-Korea is előttünk van a napelem elterjedtségben.

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Érdekesség | Címkék Fundamenta, Törvény

A napelemes vám vége?

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2018.09.03. by SolarSide Kft2021.09.30.

Elérkezett a napelemes vám vége?

A napelemes vám vége?2013 óta van érvényben a kínai napelemekkel és panel összetevőkkel kapcsolatos napelemes vám.

A szabályok akkor engedték a kínai gyártóknak vámmentesen értékesíteni az Unióban a termékeiket, ha megtartanak egy minimum árat (0,5 Euro/W) és nem lépnek túl egy értékesített maximális éves mennyiséget (10 GW).

Ha a feltételeket nem tartották volna be, akár 64,9 százalékos vámot is kaptak volna.

Már a bevezetéskor is sokan megkérdőjelezték a napelem védővám jogosságát és azóta folyamatosan megy a vita a meghosszabbításáról és a mértékéről is. Talán szokatlan, de a védővám ellenzői között voltak a napelem piac értékesítői és a rendszerek telepítői is szinte mindegyik Uniós államban.

Hamar kiderült, hogy a szabályok az európai napelem piacnak több kárt okoztak, mint hasznot. Ráadásul a kínai gyártók hamar megtalálták a kiskapukat a szabályok közt. (Részben egyéb távol-keleti országba, részben európai országokba kiszervezett gyártás. A kötelezően drágán értékesített napelemek mellé szinte ingyen adott kiegészítők és tartószerkezetek…)

Egy másik fronton pedig Kína is védővámot vetett ki európai termékekkel szemben. Ez nagyon kellemetlenül érintette például a Német autógyártókat és a Francia borászokat.

2017 márciusában azzal a megjegyzéssel hosszabbították meg 18 hónappal a vámot, hogy a vámnak ezután szeretnének véget vetni.

Egy friss hír szerint viszont valószínűleg szeptembertől megszűnik ez a vám, mert elutasították a „lejárati felülvizsgálat” iránti kérelmet.

Mi várható most?

Az európai gyártók attól félnek, hogy ezzel megnyílik a lehetőség a távol-keleti gyártók számára, hogy alacsony árú dömpinggel elárasztják az Uniós piacot.

A vám miatt Kínában 30 GW napelem felesleg jelentkezett, mely új piacokat keresett. Ezek elsődlegesen az USA és India (a napelemek 2. és 3. legnagyobb piaca) lettek. A maradékból sokat felvett Kína saját belső megnövekvő felhasználása is. Ma már a világ legnagyobb napelem piaca Kína. Az állami támogatások miatt ugyanis jelentősen megnőtt a napelem erőművek telepítése. Jelenleg viszont a kínai erőmű támogatásokat kezdik leépíteni, USA pedig bevezeti a napelemes védővámot.

Az EU teljes napelemes piaca körülbelül 7 gigawatt, tehát a kínaiaknak most nagyon jól jönne az Uniós védővám visszavonása. Emiatt aggódnak is az Uniós napelem gyártók, hogy labdába tudnak-e rúgni a vámok nélküli versenyben. Az európai napelem iparági szövetség, a SolarPower Europe szerint viszont a vám eltörlése után 30 %-os kereslet növekedés és 45.000 új munkahely létrejötte várható.

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Napelem Információk | Címkék Unió, Védővám

Kalifornia újabb zöld lépése

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2018.08.30. by SolarSide Kft2021.10.01.

Kalifornia újabb zöld lépése Trump ellenében.

Kalifornia ellenáll Trump irányánakEgy érdekképviseleti csoport szerint a Kalifornia jogalkotói győzelmet arattak a Trump adminisztráció ellen az ország egyik legambiciózusabb tiszta energia törvényjavaslatának átadásával.

A szenátus 100-as módosított törvényjavaslatában olvasható: „A jogalkotó megállapítja és kijelenti, hogy a Közszolgálati Bizottságnak, az Állami Energiaügyi Minisztériumnak és az Állami Légiforgalmi Igazgatóságnak úgy kell terveznie Kaliforniában a teljes villamos energia kiskereskedelmi értékesítés 100%-át, hogy megújuló energiaforrásokból és nulla szén-dioxid-kibocsátású erőforrásokból érkezzen 2045. december 31-ig.”

A törvényjavaslat, amelyet Kevin de León, D.-LA bemutatott tavaly, az állami tiszta energia célját 2030-ról 50-ről 60 százalékra növeli.

Michael Brune, a Sierra Club ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a törvényjavaslat határkő Kaliforniában. „Míg Donald Trump elhagyja a valóságot azáltal, hogy figyelmen kívül hagyja az éghajlati válságot és a tiszta energia hihetetlen növekedését, Kalifornia előre lép, hogy vezesse a 100 százalékos tiszta energiagazdaságra való átállást.” – mondta egy nyilatkozatában.

A hivatalba lépése óta Donald Trump amerikai elnök megkezdte az utat, hogy levegye az USA aláírását az ENSZ által támogatott Párizsi éghajlati megállapodásról.

Országosan Trump javasolta a Clean Power Plan és az üzemanyag-hatékonysági szabvány követelményeinek enyhítését, melyeket még elődje, Barack Obama írt alá.

Miután Trump több szenet erőltetett a nemzeti hálózatra, a kaliforniai kormányzó Jerry Brown ezt háború indításának nevezte. „Ez így nem fog működni” – mondta augusztus közepén. „Az igazság és a józan ész győzedelmeskedik Trump őrültségén.”

Eközben az Egyesült Államok Energiainformációs Közigazgatási Hivatala szerint az ország villamosenergia ágazata tavaly 600 milliárd tonna szenet használt el. Ez a legalacsonyabb szint 1983 óta.

Trump és az elektromos járművek.

Ezen a héten Kalifornia további lépéseket tett a 2127-es Assembly Törvényjavaslat jóváhagyásával, amely kétéves frissítést igényel az elektromos jármű töltési infrastruktúráról. A törvényjavaslat előírja a felülvizsgálatot, hogy felmérje az előrehaladást egy olyan országos erőfeszítésre. Ennek célja, hogy 2030-ig legalább 5 millió zéró kibocsátású jármű legyen a kaliforniai utakon.

A Trump adminisztráció üzemanyag-előírásokra vonatkozó javaslata 2026-ra az autók és a könnyű tehergépjárművek üzemanyag előírásait 32 százalékkal csökkenti az Obama-féle nem-végrehajtott javaslathoz képest 37 mérföld/gallon-ra. Az új javaslat szerint a Környezetvédelmi Hivatal megerősítette azon terveit, mely szerint megfosztja Kaliforniát attól a hatáskörtől, hogy saját üzemanyag takarékossági szintet írjon elő a járművek számára. Hivatkoznak a javaslatban szereplő 50 államra.

Mindkét intézkedést elfogadták a kaliforniai törvényhozók, és várják Brown kormányzó aláírását. Kalifornia korábban is élen járt a megújuló energia használatában, ezért a kormányzó aláírása borítékolható. Tehát még Trump ellen is megvédik eredményeiket, folytatják az állam zöldítését.

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Érdekesség | Címkék Kalifornia, Megújuló energia, Törvény

TOP pályázat keret emelés

Napelem vagy villanyszámla? Posted on 2018.07.29. by SolarSide Kft2021.09.30.

TOP pályázat keret emelése napelemre.

TOP pályázat ÖnkormányzatoknakZala, Veszprém, Tolna, Győr-Moson-Sopron, Szabolcs, Hajdú-Bihar, Bács-Kiskun, Borsod, Békés, Baranya megyékben keretemelés miatt elérhető a TOP pályázat, melynek kódja 3.2.1.

Ez a pályázat önkormányzati épületek, többségi önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok épületeinek energiahatékonyságának javítását, a széndioxid-kibocsátás csökkentését segíti.

A támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 100%-a.

Megvalósításra rendelkezésre álló időtartam a támogatási szerződés hatályba lépését követően legfeljebb 36 hónap.

Támogatható tevékenységek:

  1. Épületek energiahatékonyság-központú fejlesztése, külső határoló szerkezeteik korszerűsítése által
  2. Szigetelés, korszerűsítés (beleértve a pince- és tetőfödémeket), külső nyílászárók cseréje, valamint az épületek nyári, passzív hővédelmének javítása.
  3. Fosszilis energiahordozó alapú hőtermelő berendezések korszerűsítése, cseréje, és/vagy a kapcsolódó fűtési és HMV rendszerek korszerűsítése:
    • hőtermelő berendezések korszerűsítése, cseréje
    • szekunder oldali gépészeti elemek korszerűsítése
    • fűtési és HMV rendszer korszerűsítése, cseréje
    • hőleadó berendezések korszerűsítése, cseréje
    • épületgépészeti intelligens szabályzási rendszerek kiépítése, fejlesztése
  4. Napkollektorok telepítése
  5. Napelemek és tartóelemeik beszerzése és telepítése
  6. Hőszivattyú rendszerek telepítése

Előleg: 50 vagy 100% előleg igényelhető, mely önkormányzatoknak nagy segítség lehet a finanszírozásban.

A pályázat részletei és a telepítendő épületek felmérése ügyében vegye fel velünk a kapcsolatot.

Mivel a pályázat rendkívül kedvező, 100% támogatottságú, emiatt érdemes minél hamarabb lépni, nehogy elfogyjon a keret. (A korábbi pályázatok bebizonyították, hogy nagy az igény, így érdemes jó előre kidolgozni a pályázat részleteit.)

Mutasd meg másoknak is...
Közzétéve Napelem pályázat | Címkék Pályázat, Támogatás

Bejegyzés navigáció

← Régebbi bejegyzések
Újabb bejegyzések →
Tanyafejlesztési pályázat ajánlatkérés Jedlik Ányos céges pályázat ajánlatkérés Önerős árajánlat kérés

Drón légifelvétel

Napelem rendszer referenciáink drón videón

Friss híreink

  • Jedlik Ányos Energetikai Program
    Megjelent a Jedlik Ányos Energetikai Program A Jedlik Ányos Energetikai Program (más néven Jedlik Ányos Program) a magyar kormány olyan zöldenergia-pályázata, amely kifejezetten vállalkozások (mikro-, kis-, közép- és ...
  • Pályázat tanyák energiaellátására.
    Új napelem pályázat tanyák energiaellátására Új korszak a tanyák életében – szigetüzemű napelem a tanyafejlesztési pályázat középpontjában. A KAP-RD42-1-25 pályázat tanyák energiaellátására lehetővé teszi a hálózatra bekötést és ...
  • Új napelem pályázat cégeknek
    Új napelem pályázat cégeknek Új akkumulátor és napelem pályázat cégeknek a Jedlik Ányos Energetikai Program segítségével. A Jedlik Ányos Energetikai Programban várhatóan szeptembertől elérhető lesz egy új pályázat, ami ...
  • HMKE napelem inverter bejelentés
    Közeleg a HMKE napelem inverter bejelentés határideje Az Energiaügyi Minisztérium új szabályozása alapján minden Háztartási Méretű KisErőmű – számunkra ebből a napelem rendszer a fontos – tulajdonosának 2025 augusztus ...
  • Napelem telepítés szigorítás
    Újabb napelem telepítés szigorítás Eddig sem volt könnyű a napelem telepítő cégeknek, de a helyzet úgy tűnik, mindig lehet rosszabb. Most a törvényhozók egy újabb szigorítás sorozattal tennék még nehezebbé a munkánkat. Ez a ...
Facebook oldalunkCsatlakozzon Ön is a NAPELEM-ezők klubjához!

    Iratkozzon fel hírlevelünkre, akcióinkra!







    Híreink leggyakoribb címkéi és kategóriái

    Keresés

    © Copyright 2009-2025 – SolarSide Kft, Budapest
    ↑
    Adatvédelmi tájékoztató

    A jobb élményért sütiket használunk eszközadatok tárolására, elérésére. Ha beleegyezik a tárolásba, böngészési, egyedi azonosító adatait dolgozzuk fel. Ennek elmulasztása, visszavonása bizonyos funkciókat hátrányosan érinthet.

    Működési Always active
    Olyan sütik, melyek feltétlenül szükségesek a felhasználó által kért szolgáltatás igénybevételéhez, vagy a kommunikáció elektronikus hálózaton történő továbbításához.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Statisztikai
    Kizárólag statisztikai célokra használt sütik. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Marketing
    Technikai tárhely vagy hozzáférés szükséges ahhoz, hogy felhasználói profilokat hozzunk létre, hogy marketing célból követhessük a felhasználót egy webhelyen vagy több webhelyen.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Sütik kezelése
    {title} {title} {title}