A napelem rendszer telepítés folyamata

Háztartási méretű kiserőmű (50kWp-ig) esetén

Napelem telepítés időtartama
Mivel Ön is valószínűleg kíváncsi arra, hogy miután eldöntötte, hogy egy napelem rendszer boldog tulajdonosa szeretne lenni, mennyi ideig tart a folyamat, ezért alábbiakban összefoglaltuk a napelem telepítés lépéseit és ezek várható időtartamát.

SorrendFolyamatVárható időtartamKinek a feladata
1.Az Ön által kitöltött napelemes adatbekérő alapján kidolgozunk Önnek egy előzetes árbecslést.1 munkanapKivitelező (SolarSide)
2.Ha az előzetes becslés megfelel Önnek, akkor egy helyszíni felmérés során pontosítjuk a megvalósítás adatait.Ezek közé tartozik a tető mérete és tájolása, dőlésszöge és fedése. (Cserép, zsindely, pala, fém…) Felmérjük az inverter elhelyezési lehetőségét, az épület energiaellátásának (fázisok száma és mérete) módját és a vezetékek elhelyezésének optimális helyét. Megállapítjuk az elosztó(k) és a túlfeszültség védelmi berendezés helyét, csatlakozási lehetőségeinket és a jelenlegi villámvédelmi kialakítást.1-3 napKivitelező (SolarSide)
3.Végleges árajánlat elkészítése.1-2 munkanapKivitelező (SolarSide)
4.Igénybejelentés benyújtása az energiaszolgáltatóhoz az ügyfél által biztosított/kitöltött adatok alapján.1-2 napKivitelező (SolarSide)
5.Igénybejelentés elbírálása az energiaszolgáltató által.max. 30 napELMŰ/ÉMÁSZ; EON; DÉMÁSZ
6.Csatlakozási dokumentáció elkészítése és benyújtása az energiaszolgáltatóhoz.1-2 napKivitelező (SolarSide)
7.Csatlakozási dokumentáció elbírálása, jóváhagyás.max. 30 napELMŰ/ÉMÁSZ; EON; DÉMÁSZ
8.A napelem rendszer telepítése. (A rendszer méretétől függően.)1-6 munkanapKivitelező (SolarSide)
9.Készrejelentés1 munkanapKivitelező (SolarSide)
10.A szolgáltatónál szerződésmódosításmax. 15 napELMŰ/ÉMÁSZ*; EON; DÉMÁSZ
11.Mérőóra csere.Egyeztetett időpontban 5-10 napELMŰ/ÉMÁSZ; EON; DÉMÁSZ
12.Lezáró adminisztratív teendőkÜgyfél

* Az ELMŰ/ÉMÁSZ szolgáltatási terülten az ügyfélnek lehetősége van a mérőcsere ügymeneti idejének lerövidítésére oly módon, hogy az ELMŰ/ÉMÁSZ Ügyfélszolgálaton személyesen végzi a szerződésmódosítást, illetve a mérőcsere időpontjának leegyeztetését.
Az EON és DÉMÁSZ területen kizárólag postai úton történik a szerződéskötés, illetve telefonon értesítik ki az ügyfelet a mérőcsere időpontjáról!