Gigafactory gigaperspektívával
Megnyílt a Gigafactory.
Július 26-án Nevada államban Sparks mellett megnyílt a Tesla akkumulátorgyára, melyet Gigafactory-nak neveztek el. Az elnevezés fő oka valószínűleg az, hogy a végleges tervek szerint a gyár alapterülete 930 ezer m2 lesz. Ennek még csak a 14%-a készült el, de már idén az év végén elkezd termelni a gyár. A gyárat folyamatosan építik, 2017 végére előreláthatólag a gyár harmada készül el.
Ez a gyár akkumulátorokat fog gyártani Elon Musk többi gyára számára. Több cége igényli az akkumulátorokat a további terjeszkedéshez, emiatt szükség lesz erre a nagy gyárra és várhatóan nagyobb fejlesztés is várható az energiatárolásban.
A Tesla autók elektromos meghajtásúak, ezért létfontosságú a működésükhöz az akkumulátor. Mivel jelenleg az akkumulátor energiatároló kapacitása és ára jelentős szerepet játszik az autó árában, hatótávolságában és használhatóságában, ezért duplán nyerhet vele, ha ő szabja meg az árat és a hatékonyságot.
Első lépésben az akkumulátorok árát 30%-al szeretnének csökkenteni.
A Gigafactory több részleg átalakítója lesz.
Nyilvánosságra került Elon Musk terve, mely szerint szeretné elérni, hogy a Tesla nem csak a luxus iránt fogékony és környezettudatos emberek autója legyen, hanem valódi népautóvá váljon. Ehhez viszont megfizethető akkumulátorra van szükség.
A Solarcity napelem gyár is az ő tulajdonában van, a Powerwall otthoni akkumulátoros rendszerrel kombinált rendszer elterjesztésében is létfontosságú az akkumulátorok ára és kapacitása. Ez a rendszer a napelem nap közben megtermelt energiáját tartalékolja estére és akkorra, amikor csúcsidőszakban magas az áram ára. Ki az, akit nem érdekel olcsóbb vagy egyenesen 0 villanyszámla egy teljes életen át.
Mindkét terv nagyratörő, az egész világon lehet piaca, gazdaságilag és környezetvédelmileg is jó cél.
A gyár építésébe beszállt a Panasonic, akivel már most is együttműködése van a Tesla autógyárnak, mert az akkumulátorokat ők biztosítják a Model S és Model X autókhoz. Valószínűleg ők adják a technológiát és segítik a fejlesztést. Céljuk, hogy csak ez a gyár több akkumulátort gyártson (35 GWh), mint amit 2013-ban az egész világon összesen gyártottak.
A gyár energiaellátását természetesen megújuló energia (nap, szél és geotermikus energia) biztosítja majd. Ugyanilyen gyárakat már terveznek Európába (valószínűleg Szlovákia lesz a nyertes), Kínába és ázsiába még más helyre is.
A jövőt és a perspektívát jellemzi, hogy a Nikola One után a Mercédesz is bemutatta elektromos kamionját, de még kereskedelmi forgalomba nem hozzák, mert várják, hogy az akkumulátoros energiatárolás fejlődjön.
Mivel Elon Musk már jelezte, hogy a személyautók után a közúti áruszállításban is szeretne megjelenni elektromos kamionnal, ezért lehet, hogy ezzel a várakozással a Mercédesz erős lépéshátrányba kerül.